Saç Ekimi

Saç dökülmesi stres, hastalık, tıbbi tedaviler ve genler nedeni ile meydana gelen, hem erkekleri hem de kadınları oldukça etkileyen çağımızın artan sorunlarından birisi haline gelmiş bulunmaktadır. Bu durumu düzeltmek için saç serumları, şampuanlar gibi çeşitli ürünler kullanılasada dökülmelerin önüne geçilememektedir. Kellik ve seyrek saçlar kişinin özgüven kaybına neden olmakla beraber psikolojik olarakta oldukça etkilemektedir.

Saç Dökülmesinin Nedenleri Nelerdir ?

Stres
Kronik rahatsızlıklar
İlaç kullanımı
Fiziksel travma
Hormon dengesizlikleri
Kimyasal maddeler, kemoterapi, radyoterapi
Yara ve enfeksiyonlar
Genler

Saç Ekimi Nedir ?

Saç ekimi, kellik ve saç seyrekliği konusunda şikayetçi olan kişilerin farklı tedavi yöntemleri ile donör bölgelerden kıl köklerini alarak şikayetçi olunan alanlara ekim yapılmasıdır.

Saç ekimi konusunda temelde 2 tedavi yöntemi vardır. Bunlar FUT ve FUE’dur. Bu yöntemlerden en eskisi FUT iken bu yöntem gelişerek olumsuzluklarının en aza indirilmesi durumunda FUE yöntemi daha çok önem kazanmaya başlamıştır.

FUE yönteminin avantajı ise; yara izin söz konusu değildir ve mümkün olduğu kadar fazla saç kökü naklinin yapılmasıdır.

Saç ekiminde kullanılacak saç kökleri genellikle kişinin ense kısmından alınır. Eğer bu bölge donörlük yapmaya uygun değilse doktorun uygun görmesi durumunda sırt ve göğüsten de kıl kökleri alınabilir.

Saç Ekiminin Yan Etkileri Var Mıdır ?

Her işlemde olduğu gibi saç ekiminde de bazı yan etikeler olabilmektedir. Bunlar ;

Şişlik
Enfeksiyon
Dolaşım Bozuklukları
Gözde morarma
Kaşıntı
Ekim yapılan bölgelerde hissizlik
ameliyat sonrasında gerçekleşebilecek yan etkilerdendir.

Saç Ekimi Nasıl Yapılır ?

Saç ekimi, ameliyathane şartlarında lokal anestezi altında uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilmelidir.

Bir mikromotorlu keskin başlık ile kıl kökleri donör olarak belirlenen bölgeden tek tek alınır.
Kıl köklerinin sayısı, donör bölgedeki saç yoğunluğuna göre değişkenlik gösterir.
Elde edilen sayı ile saç ekimi yapılacak alan için doğru planlama yapılır. Bu aşamada önemli noktalardan biride ön hat çizgisidir. Saça doğal görünümü vercek olan bu çizgi kişinin beklentisine greft sayısına bağlı kalarak yapılır.
Bir sonraki aşama ise kanalların açılmasıdır. İnce uçlu bir neşter ile kanallar açılr ve donör bölgeden alınan saç kökleri buraya ekilir.
Saç Ekimi Sonrası
En az iki gün için kafa derinizi sarmanız için gereken bez, kumaş, vs verilecektir. Kafa deriniz oldukça hassas olacaktır, bu yüzden ameliyattan sonraki hafta almanız için ağrı kesici verilecektir. Ayrıca enfeksiyon olasılığını azaltmak için de antibiyotik verilecektir.

Ameliyattan sonra aşırı veya uzun süreli ağrı şikayetiniz varsa yada kızarıklık, şişlik gözlemliyorsanız ağrı, kızarıklık ve şişlik şikayetlerinizin normal olup olmadığını veya bir sorun belirtisi olup olmadığını öğrenmek için derhal bizi aramalısınız.

İyileşme Süreci

Cerrahınızın verdiği hasta bakım talimatlarına harfiyen uymanız hayati önem taşımaktadır. Bazı hastalar uzun süre işe gitmemeyi göze almalarına rağmen, saç ekiminden sonra genelde bir iki gün içinde işinize geri dönebilirsiniz. Bu, yaptığınız işin çeşidine bağlıdır. Kısa bir süre sonra (bazen ameliyattan hemen sonra) saç greftleri düşecek ve yaklaşık üç ay boyunca yeniden büyümeyecektir. Bu tamamen normal bir işlemdir ve yeni çıkan saç kendi yerinde büyüyecektir. Yeni çıkan saç daha dolgun ve doğal görünmelidir. İyileşme için geçecek olan sürenin kişiden kişiye değişebileceğini bilmek önemlidir.

Saç Ekimi Fiyatları

Saç ekimi fiyatları / maliyeti doktordan doktora, bir coğrafi bölgeden diğerine, saç ekim merkezine ve uygulanan tekniğe göre değişmektedir. Sağlık merkezimizde saç ekimi fiyatları hakkında bilgi almak için lütfen iletişim kanallarımızdan bizlere ulaşınız.

Saç ekimi işlemi isteğe bağlı bir işlem olduğu için sigorta kapsamında değildir. Birçok cerrah, işlemlerin mali olarak rahat karşılanabilmesi için hastalarına finansal planlar önerir.

Saç Ekiminde Başarı Oranı Nelere Bağlıdır ?

Operasyonda saç ekiminin başarılı olabilmesi için ekilen saç köklerinin yerleştirildikleri bölgede hızlı bir şekilde kanlanması; yani “tutması” gerekmektedir. Doğru uygulama saç ekiminin başarı şansını yükseltmektedir. Doğal bir görünüm için saçların kel olan bölgelere doğru mesafede, doğru açıyla ve doğru yoğunlukta ekilmesi çok önem taşımaktadır. Hastanın ek bir rahatsızlığının olmaması, sigara kullanımına dikkat edilmesi ve operasyon sonrasında altı ay boyunca doktoru tarafından kendisine önerilen tedavilerini düzenli olarak uygulaması başarı oranını artırır.

En güzel ve sağlıklı sonuçların yanı sıra güvenliğiniz için, önceden belirlenen sürelerde ve bir değişiklik gördüğünüz herhangi bir zamanda kontrol muayeneleri için plastik cerrahınızın ofisine gitmeniz önemlidir. Herhangi bir sorunuz veya endişeniz olduğunda doktorunuz ile temasa geçmekte tereddüt etmeyin.